Categoria Nunți Reale spune povestea de dragoste a mirilor din România în contextul marelui eveniment. Povestea conține două puncte de vedere: cel al fotografului de nuntă și cel al mirilor. A doua poveste include și detalii importante despre furnizorii de nuntă aleși.

Astăzi vă prezentăm o nunta outdoor într-o grădină cu flori, cu Alexandra și Adrian în rolurile principale. 💖

***

Sumar furnizori: 

LocațieEutopia Gardens, meniuriChef Dan AncafotografCătălin Anghelrochia de mireasăRhea Costa, hair-stylistAlina LitaentertainmentStage5 BanddecorațiuniGlamour Image.

Povestea fotografului & galerie foto Povestea mirilor & detalii furnizori

Culorile nunții: ALB, VERDE,
Tematica nunții: Grădina cu flori
Melodia primului dans: Beyonce – 1+1

***

Cătălin Anghel, fotograful evenimentului:

Vestea nunții Alexandrei cu Adrian a venit pe nepregătite. Chiar mă pregăteam să îmi iau liber în acel weekend, dar am acceptat cu interes întâlnirea cu viitori miri. A contat și faptul că la eveniment urma să fie domnișoară de onoare Afina, jumătatea feminină a echipei Jambor – fotografi pe care îi apreciez și stimez foarte mult.

Drept urmare, m-am întâlnit cu ei și am povestit puțin despre eveniment, despre ce își doresc de la mine ca și fotograf și ne-am înțeles foarte repede. Evenimentul se anunța destul de dinamic, iar petrecerea avea loc în aer liber în cadrul Eutopia Gardens – undeva pe lângă Arad. Suna foarte frumos tot ce mi-au povestit, așa că am acceptat invitația de a fi fotograful lor de nuntă.

La acest cadru m-am gândit încă de când am intrat pe ușa apartamentului unde se pregătea mireasa. De la început știam că voi așeza rochia pe grilajul respectiv și știam că o voi ruga pe Alexandra să dea jos rochia pentru a obține o dinamică a corpului cât mai naturală. M-am poziționat în așa fel încât să am centrată rochia pe mijloc și să încadrez cât mai mult din grilaj pentru că mi-a plăcut mult acest pattern liniar. Am ales să editez în alb-negru pentru a focusa atenția privitorului pe acțiune și nu pe culori. Grilajul era roșu aprins, pereții albi, dar cel mai mult m-a deranjat vegetația verde de afară care în combinație cu albastrul cerului strica „feng-shui-ul” fotografiei.

Acest cadru face parte din selecția pe care o arăt cu drag oricui îmi spune că nu e fain la machiaj, că e plictisitor și nu poți scoate foarte multe din acea parte a zilei (dimineață). Este exemplul perfect. De obicei, la machiaj este destul de mult timp mort, dar este un timp perfect pentru a face experimente și a încerca să surprinzi atmosfera ce precede marele eveniment. După ce am surprins mireasa în câteva portrete, în diferite stadii ale machiajului, am decis să experimentez cu flash-ul în diferite poziții. După câteva calcule și încercări am decis că cel mai bine ar fi să îl pun între mireasa și obiectiv pentru a contura cât mai bine silueta acesteia, dar și să lumineze corect celelalte personaje din încăpere. Apoi am așteptat.. știam că domnișoarele de onoare vor face ceva interesant. Și s-a întâmplat… au început să radă. Ce îmi place foarte mult la acest cadru (pe lângă lumină) este faptul că această fotografie spune o poveste. Iar fotografiile care fac acest lucru sunt foarte apreciate de orice privitor. 😜

Ajungând destul de devreme la locația pregătirilor celor doi miri am avut destul de mult timp să mă informez de mediul înconjurător și ce fel de fotografii interesante aș putea executa acolo. Mi-a sărit în ochi acest ceas în care se reflecta perfect silueta mirelui căruia i se făcea freza la acel moment. Lumina de pe fața acestuia pica perfect (era așezat în fața unui geam imens – cel mai bun softbox natural). Pentru a crea acea simetrie ideală și a poziționa subiectul în partea dreaptă a cercului mic a trebuit să mă urc pe un scaun. Am așteptat preț de câteva secunde o mișcare interesantă a mâinilor hair-stilistului și am declanșat. A fost un cadru destul de dificil de executat ținând cont și de faptul că a trebuit să mă poziționez astfel încât reflexia mea să nu apară în cadru, iar compoziția inițială să rămână intactă, dar rezultatul a fost pe măsura.

Pentru a scoate cât mai mult de la un eveniment pe partea de imagine îți trebuie diversitate. Diversitate în abordare, stil și cromatică. Am menționat deja faptul că mirele se pregătea în fața unui geam uriaș, iar liniile jaluzelelor exterioare arătau super interesant pe reflexia lui Adrian. Contrastul cald/rece al acestei fotografii oferă o rețetă perfectă pentru o fotografie memorabilă, iar liniile jaluzelelor te duc cu ochii direct pe subiect. Am ales să execut acest cadru contre plongee (low angle shot) pentru a scoate din cadru elementele nedorite (mese, scaune, mobilier), dar și pentru a-i da mirelui un aer puternic și impunător. Acest artificiu fotografic se utilizează des în portretele marilor conducători ai lumii și personalităților masculine.

Această fotografie este preferata mea din zecile de mii de cadre de anul trecut. Povestea ei este destul de simplă… Am așezat pantofii miresei pe trepte pentru a-i fotografia într-un cadru cu un background curat.
Observ cu coada ochiului cum la capătul treptelor Alexandra se pregatește să coboare. Fac rapid trei pași în spate, schimb modul de focusare și declanșare al aparatului din single shot/one shot focus în declașare în rafală/ai focus și mă pun la pândă.
Doar ce am pus aparatul la ochi și văd deja piciorul miresei cum incepe să calce pe prima treaptă. Declanșez și sper ca pendularea picioarelor pe trepte să fie una armonioasă. După ce s-a umplut bufferul (cam 5-7 cadre) mai apăs încă o data pe butonul de declanșare al aparatului… în caz ca nu am avut noroc prima dată. Dau rapid un scroll pe imagini și văd că obținusem cadrul prefect la a treia fotografie din prima declanșare.
Am avut noroc pentru că mireasa a coborât treptele cu o viteză destul de mică și totul este destul de sharp. Dacă stau să ma gândesc poate ar fi fost mai interesant un panning. 🙂

După ce am terminat pregătirile am ales ca portretele cu Alexandra să le fac în aceeași locație. Lumina de la jaluzele era foarte interesantă, iar cromatica părea perfectă pentru a scoate în evidență tensiunea de dinaintea întâlnirii dintre mire și mireasă. Mi-a plăcut mult acel albastru și am hotărât ca la edit să păstrez fotografia color. De asemenea, balansul în compoziție este dat atât de razele de lumină, cât și de trepte.

Pentru mine, ei au fost cuplul ideal: oameni faini, frumoși, cu o personalitate plăcută și care prețuiesc fotografia de nuntă la adevărata sa valoare.

Pregătirile miresei și ale mirelui s-au desfășurat în aceeași locatie, ceea ce a fost foarte convenabil prin prisma transportului. Singura lor temere era legată de cununia religioasă, și anume, biserica era în renovare, iar lucrările de construcție erau programate pentru a fi finalizate chiar înainte cu o săptămână de evenimentul lor.

Bineînțeles că finalizarea lucrărilor a fost amânată. 😛

Temerile mirilor legate de cum vor arăta fotografiile din biserică au fost spulberate când au văzut rezultatul finit. Pot să spun că backgroundul comun (grinzile de lemn) din fiecare fotografie executată în biserică a creat o antiteză plăcută între acțiunea calculată a preotului care susținea slujba și liniile haotice (dar identic cromatic) din planul îndepărtat. A fost o surpriză plăcută și pentru mine ca fotograf. În plus, am tras o învățătură importantă: „dacă faci tot ce îți stă în putință pentru a fotografia cât mai bine în orice condiții, mirii tăi vor fi întotdeauna mulțumiți!”

Această fotografie m-a marcat ca și artist și este una din preferatele mele. A fost executată imediat după încheierea cununiei religioase. Alexandra abia își putea opri lacrimile, iar Adrian îi săruta mâna. Se poate citi în privirea lor dragostea și respectul pe care și-l poartă reciproc. Am ales să editez această fotografie alb/negru pentru a dramatiza puțin importanța acestui moment și pentru a îi oferi cadrului puterea de a răscoli peste ani amintiri neprețuite.

Party-ul a fost unul de neuitat (chiar dacă vântul ne-a creat puține probleme), iar mâncarea a fost de vis mulțumită lui Dan Anca și echipei sale de la The Chef’s Bar. De muzică și atmosferă s-au ocupat cei de la Stage5 și un artist stradal din Marea Britanie (din păcate nu îi mai țin minte numele, ci doar povestea – amănunte în descrierea fotografiei).

A fost un show total 😀 și o nuntă care m-a marcat foarte mult. Un mic amănunt destul de interesant ar fi dat de faptul că la acest eveniment s-a filmat episodul pilot al miniseriei Wedtrotter, documentar ce va fi distribuit în curand.

***

Alexandra și Adrian

Unul din cele mai emoționante momente a fost când mi-a dăruit buchetul de flori și ne-am văzut în acea zi pentru prima dată. Al doilea moment a fost când am spus DA, iar un moment cu adevărat emoționat din toate punctele de vedere a fost când am văzut cerul roșu și furtuna la 300 metri de noi. 😂

SFAT PENTRU CEI CE-ȘI VOR ORGANIZA NUNTA:

Să facă nunta exact pe placul și gustul lor, iar în timpul evenimentului să se oprească din tot ce fac și preț de câteva secunde să privească în jurul lor.

Despre furnizorii noștri:

Fotograf: Cătălin Anghel

Cătălin este un fotograf extraordinar și un profesionist desăvărșit. A surprins emoțiile noastre prin fiecare poză.

Locație: Eutopia Gardens

Meniuri: Chef Dan Anca

Dan este singurul în zona noastră care ne putea oferi un spectacol de Cooking Live și singurul care a acceptat această provocare. Mâncarea a fost extrem de gustoasă, iar serviciile sale pline de profesionalism.

credit foto meniuri: Sebastian Colibar

Rochia de mireasă: Rhea Costa

Eleganța a fost motivul pentru care am făcut alegerea, iar acum pot spune că rochia de la Rhea Costa este tot ce-mi puteam dori.

Hair-stylist: Alina Lita

Alina este o stilistă excepțională, ce muncește cu dedicație și profesionalism.

Entertainment: Stage5 Band

I-am ales pe cei de la Stage5 Band pentru voce, iar atmosfera pe care au făcut-o a fost senzațională.

Decorațiuni: Glamour Image

Această fotografie are o poveste foarte interesantă. Solistul britanic este de fapt un artist stradal. Mirii l-au cunoscut într-o excursie (city-break) și vocea lui i-a fascinat atât de mult încât l-au întrebat pe loc dacă i-ar face plăcere să cânte la nunta lor din România. Acesta nu a stat mult pe gânduri și a răspuns afirmativ. Pot să vă zic că artistul a depășit așteptările tuturor, iar acest cadru arăta emoția și mulțumirea Alexandrei față de programul său. Din păcate, nu îmi mai aduc aminte numele lui, dar vocea și look-ul său aveau acel aer de „Ed Sheeran”!

Acest cadru este ultimul pe care l-am „tras” la acest eveniment. Povestea lui este oarecum tragi-comică. Planul era ca înainte de lăsarea întunericului toți invitații să se adune lângă ringul de dans și să ridice lampioanele. Am și ales blue hour ca moment perfect pentru fotografie. Deja aveam cadrele în minte, dar se pare că vântul și ploaia ne-au jucat o festă. A fost haos. 🤣 Nimeni nu reușea să aprindă lampioanele, iar cei care reușeau se bucurau pentru scurt timp… vântul stingea orice speranță. Așadar, la sfârșitul evenimentului, când am mai rămas doar o mână de oameni, Alexandra m-a rugat să mai încercăm o dată… și a ieșit așa: o fotografie simplă, dar plină de însemnătate.