Planificarea unei nunți reprezintă o provocare în sine pentru majoritatea viitoarelor mirese, iar dacă luăm în calcul și timpul limitat pe care acestea îl au la dispoziție pentru organizare, mai ales în cazul în care au un job cu program fix, lucrurile pot părea copleșitoare.

Un loc de muncă solicitant, care-ți oferă puțină flexibilitate, te poate face să simți presiunea organizării unui astfel de eveniment la cote mai ridicate, însă un plan eficient și bine pus la punct te poate scăpa de aceste emoții.

Mai jos găsești câteva idei de care ai putea să ții cont în cazul în care ai de organizat o nuntă în paralel cu jobul:

Cum să-ți organizezi nunta atunci când ai un job 9-18. Structurează programul de organizare într-o agendă de nuntă

Chiar dacă nu ești genul de persoană care să simtă nevoia unui program structurat undeva pe hârtie, realitatea este că o agenda de nuntă (fie aceasta virtuală sau fizică) poate face minuni dacă nu stai foarte bine cu timpul liber.

Vei avea astfel propriul atlas, propria compilație cu toate detaliile legate de nuntă, strânse într-un singur loc. Astfel vei putea gestiona mai ușor volumul de muncă extra și-ți va fi aproape imposibil să pierzi sau să uiți anumite informații.  De trecut pe lista de cum să-ți organizezi nunta atunci când ai un job 9-18.

Stabilește niște intervale de timp fixe, pe care să le aloci pentru planificarea nunții

Dacă ai un job cu program fix, cum este cel de 9-18, iar meseria nu-ți permite să jonglezi prea tare cu pauzele sau cu timpul rămas liber, este indicat să-ți setezi din start anumite intervale de timp pe care să le aloci planificării nunții.

De exemplu, poți rămâne peste program la birou 30 de minute, în fiecare zi, pentru a te ocupa de research, contact cu furnizorii, contracte, meniuri de nuntă și orice alte detalii.

Stabilirea unui astfel de interval, fie acesta chiar și de 15 minute pe zi, îți va oferi confortul psihic de care ai nevoie.

Cum să-ți organizezi nunta atunci când ai un job 9-18. Rămâi organizată și folosește-ți resursele eficient

Nu-ți da voie să intri în panică sau să te lași copleșită de sentimentul că nu ai timpul necesar să te ocupi așa cum ai visat de nunta ta. Identifică pașii pe care îi ai de urmat și canalizează-ți energia într-un mod echilibrat.

O alimentație potrivită, alături de cele 8 ore dormite pe noapte, mișcarea în aer liber și stilul de viață sănătos reprezintă obiceiuri care te vor ajuta să-ți folosești resursele cât mai eficient.  De trecut pe lista de cum să-ți organizezi nunta atunci când ai un job 9-18.

Prioritizează task-urile și deleagă anumite atribuții

Odată ce ai creat o schemă a lucrurilor pe care le ai de rezolvat, încearcă să le așezi într-o ordine logică, prioritizand aspectele mai importante.

Imediat ce ai setat data nunții, vei avea de stabilit bugetul împreună cu partenerul tău, urmând ca apoi să alcătuiești lista cu invitați, să cauți locația potrivită, să comanzi invitațiile și așa mai departe. Dacă ai persoane de încredere la care poți apela (sora, mama, prietena cea mai bună) nu ezita să le ceri ajutorul atunci când te simți copleșită.

Cum să-ți organizezi nunta atunci când ai un job 9-18. Creează o adresă de email pe care să o folosești special pentru organizarea nunții

O altă idee bună în ceea ce privește organizarea unei nunți când lucrezi full time, cu un program fix, este aceea de a crea o adresa de mail strict pentru acest scop. Îți va fi mai ușor să urmărești comunicarea cu furnizorii, comparativ cu situația în care folosești mail-ul de serviciu sau cel personal, unde oricum primești zilnic foarte multe mesaje pe care trebuie să le filtrezi. De trecut pe lista de cum să-ți organizezi nunta atunci când ai un job 9-18.

Alege furnizori cu recomandări și portofolii bogate

În general, atunci când vorbim despre furnizori cu renume/recenzii pozitive și activitate mai îndelungată în domeniu, automat nivelul de stres la care te supui este unul mai scăzut, pentru că acest lucru îți oferă garanția faptului că lucrurile ar trebui să decurgă pe măsura așteptărilor. O cercetare riguroasă făcută înainte te va ajuta să selectezi furnizorii potriviți, a căror experiență ar trebui să vorbească de la sine.

Cum să-ți organizezi nunta atunci când ai un job 9-18. Folosește tehnologia în avantajul tău

Nu uita că vremurile pe care le trăim ne permit să folosim tehnologia ca pe un aliat de încredere în ceea ce privește planificarea acestor evenimente. Începând cu aplicațiile pentru organizarea nunților, până la invitațiile digitale, întâlnirile pe Zoom, email-urile, inspirația pe care o găsești pe platformele de specialiate – toate îți pot fi de ajutor atunci când te simți presată de timp.

Vei putea să scutești timp evitând unele întâlniri fizice, vei putea primi mai repede confirmările pentru lista invitaților și vei putea să aloci acel timp unor detalii care într-adevăr necesită prezența: proba rochiei de mireasă, degustarea felurilor de mâncare și a tortului, etc.

Ca să-ți fie mult mai ușor, WedINVITE îți oferă toate instrumentele necesare pentru a-ți crea singură invitația ideală pentru evenimentul tău. Are funcționalități moderne, iar invitații tăi pot accesa invitația în orice moment, de pe telefon sau calculator și pot confirma sau infirma prezența prin intermediul formularului de răspuns (RSVP) integrat în fiecare invitație digitală.  

De asemenea, folosind platforma wedinvite.ro poți să organizezi mesele invitaților care au confirmat prezența. Muți invitații de la o masă la alta până când obții aranjarea ideală. În plus, poți să exporți lista și o trimiți locației sau wedding-planner-ului. De trecut pe lista de cum să-ți organizezi nunta atunci când ai un job 9-18.

Fii flexibilă și gata să te adaptezi unor noi situații

Pentru că întotdeauna va exista posibilitatea ca unele lucruri să nu meargă așa cum ai stabilit, trebuie să iei în calcul și ideea de a fi măcar puțin flexibilă. Discută din timp cu superiorii tăi faptul că ai de organizat propria nuntă și anunță la serviciu că pot apărea situații în care ai nevoie de 1-2 ore libere pentru a te ocupa de aceste detalii.

Gândește-te și la unele măsuri de precauție, la unele întrebări pentru care ai putea să fii pregătită din vreme cu răspunsuri: Ce fac dacă în ziua nunții mele plouă, iar evenimentul este organizat la exterior? Ce fac dacă nu sunt disponibile pe piață florile favorite? Cum procedez dacă rochia de mireasă necesită mai multe probe decât m-am așteptat? – și alte situații de acest fel, pentru care poți avea soluții din timp.

Cum să-ți organizezi nunta atunci când ai un job 9-18. Angajează un profesionist

În cazul în care programul de serviciu este inflexibil, iar tu te simți copleșită numai gândindu-te că ai de organizat și nunta, este posibil ca una dintre cele mai bune alegeri să fie aceea de a angaja un profesionist.

Un wedding planner va știi exact ce are de făcut în privința evenimentului tău, iar majoritatea sarcinilor îi vor fi atribuite (selecția furnizorilor, gestionarea bugetului, etc.), făcând această experiență cât mai ușoară pentru tine. De trecut pe lista de cum să-ți organizezi nunta atunci când ai un job 9-18.