Organizarea nunții tale se află pe ultima sută de metri, iar dintr-o dată, ești anunțată despre anulările last minute ale furnizorilor de nuntă.

În primă instanță, s-ar putea să simți că te cuprinde panica, însă realitatea este că fiecare situație de acest fel poate avea o rezolvare, chiar și cu puțin timp înaintea nunții. Secretul este, bineînțeles, să-ți păstrezi calmul și să nu te lași copleșită de anxietate înaintea unuia dintre cele mai importante evenimente din viața ta. Măsurile de precauție luate înainte pot face adevăratele minuni în acest sens. 

Iată cum trebuie să gestionezi anulările last minute ale furnizorilor de nuntă.

Cum iei măsuri de precauție în avans pentru anulările last minute ale furnizorilor de nuntă. 

Aceste decizii sunt cele mai importante, pentru că te poți feri de situațiile neprevăzute sau, în cazul în care acestea apar, îți pot oferi variante de back-up destul de bune. 

Întâi de toate, indiferent de sursa din care îți alegi furnizorul sau de recomandările pe care acesta le-a strâns de-a lungul timpului, semnează întotdeauna un contract. Nu opta pentru servicii asupra cărora te înțelegi doar verbal și nu face plăți fără să primești facturi/chitanțe, etc. 

Alegerea unui furnizor cu recomandări, portofoliu și multe recenzii pozitive 

Primul criteriu după care te poți ghida atunci când alegi un furnizor de servicii pentru organizarea nunții tale este legat de recomandările pe care acesta le-a primit de la clienții anteriori. 

Asigură-te că citești review-uri pe internet despre firma cu care urmează să colaborezi și nu ezita să soliciți un portofoliu, un site oficial pe care să poți vizualiza galerii foto. Totul pentru a evita anulările last minute ale furnizorilor de nuntă.

Discutarea unui plan de back-up pentru anulările last minute ale furnizorilor de nuntă.

Odată ce ai decis care este furnizorul cu care vei merge mai departe, nu ezita să-i pui acestuia toate întrebările pe care le ai. Întreabă din start dacă există mai mulți angajați, dacă există persoane care să poată înlocui furnizorii în cazul unor situații excepționale și întreabă dacă au mai existat astfel de situații în trecut și cum anume au procedat. 

Chiar dacă pot exista circumstanțe total imprevizibile, precum problemele de sănătate, discută cu furnizorul tău care ar fi variantele prin care ar putea să-ți asigure în continuare serviciile sau condițiile în care suma achitată îți va fi rambursată integral. 

Ai grijă ca toate aceste aspecte să fie trecute în contractul pe care urmează să-l semnați, un punct dedicat pentru anulările last minute ale furnizorilor de nuntă.

Partea de negociere

Nu înseamnă că dacă furnizorul tău îți prezintă un anumit plan de back-up, tu trebuie să-l accepți ca atare, în condițiile în care ideile nu-ți convin mai deloc. În acest caz, poți solicita mai multe variante, mai multe propuneri și poți negocia toate aceste aspecte, astfel încât să ajungeți la un numitor comun.

Dacă simți că într-o astfel de situație, furnizorul tău nu te face să te simți sigur pe subiect, poți aduce în discuție eventualitatea unei despăgubiri mai mari sau angajamentul acestuia de a contracta alt furnizor cu servicii similare. 

Solicită opinia unui avocat pentru anulările last minute ale furnizorilor de nuntă.

Dacă vrei să mergi mai departe alături de un anumit furnizor, însă simți că termenii contractuali nu te avantajează, discută cu un avocat specializat pe contracte și vezi ce sfaturi ai putea primi. Nu uita că un contract este menit să protejeze ambele părți în astfel de situații, nu doar una. 

Ce trebuie să se regăsească în contractul cu furnizorii tăi

Fiecare contract semnat cu un furnizor de servicii pentru nuntă trebuie să conțină datele necesare desfășurării contractului, prețul, valoarea avansului, dar și obligațiile fiecărei părți. O secțiune poate fi dedicată drepturilor de proprietate intelectuală (de exemplu, la serviciile foto-video), dar și o serie de diferite alte clauze precum:

Clauza de substituire 

În cazul în care este necesară înlocuirea unui anumit serviciu de către furnizor, în acest context trebuie specificat modul în care se va proceda. De exemplu, dacă anumite alimente trecute în contract la secțiunea meniu trebuie înlocuite, din lipsa disponibilității, cum anume și după ce criterii vor fi aceste decizii luate? Dacă Dj-ul oferit drept back-up are servicii mai costisitoare decât primul, cine va suporta diferența de cost? 

Deși situațiile de acest fel nu prea îți vin în minte atunci când semnezi un contract, realitatea este că există șanse, fie ele și infime, în care se pot întâmpla. De aceea, este indicat să le lămurești și să le treci în contractul pe care ambele părți îl vor semna încă de la început.  Eficient pentru anulările last minute ale furnizorilor de nuntă.

Clauza de forță majoră pentru anulările last minute ale furnizorilor de nuntă.

Aceasta se referă la un eveniment neprevăzut care nu are legătură cu voința umană (exemplu: pandemia covid-19, fenomene naturale extreme, etc) situație în care serviciile contractate nu pot fi duse la bun sfârșit. Nu uita să arunci o privire și pe această secțiune și să discuți orice detaliu care te poate face să ai întrebări. 

Ce sa faci dacă furnizorul anulează last minute

Dacă totuși te trezești în fața faptului împlinit și chiar înainte de nuntă unul dintre furnizorii tăi nu mai poate să-și onoreze obligațiile, indiferent de măsurile de precauție pe care le-ai luat anterior, câteva soluții la îndemână mai pot fi următoarele:

Discută termenii contractului, solicită o variantă de back-up pentru anulările last minute ale furnizorilor de nuntă. 

Poartă o discuție cu furnizorul tău, cere-i acestuia o variantă de back-up care să poată înlocui serviciile sale sau alte recomandări. Adu în discuție termenii specificați în contract și pune toate întrebările de care ai nevoie, pentru a vedea dacă există vreo persoană înlocuitoare sau vreo soluție de compromis pentru ambele părți, astfel încât nimeni să nu piardă prea mult. 

Întreabă ceilalți furnizori

Această industrie a organizării nunților are foarte multe ramificații, iar mulți dintre furnizori se cunosc între ei și au la activ diferite colaborări. De aceea, dacă de exemplu serviciul de candy bar a fost anulat, poți întreba reprezentanții locației în care are loc evenimentul tău dacă pot să-ți sugereze un alt furnizor. La fel se poate întâmpla și cu serviciul foto-video sau cu momentul muzical pe care-l aveai pregătit. De luat in calcul pentru anulările last minute ale furnizorilor de nuntă.

Evaluează, încă o dată, importanța serviciului care a fost anulat

Sigur că toate serviciile pe care le-ai contractat pentru nunta ta au o semnificație și o importanță aparte, însă, în mod cert, există unele mai importante decât altele, dacă ar fi să alcătuim o listă a priorităților. 

În situația în care se anulează serviciul pentru lemonade-bar, tragedia nu ar fi atât de mare, iar evenimentul ar putea să se desfășoare foarte bine și fără, chiar dacă era vorba de un detaliu drăguț.

Așadar, așează-te, gândește-te cu mult calm cât de important era respectivul furnizor pentru nunta ta și ia o decizie înțeleaptă, consultându-te cu partenerul.