În prezent, social media joacă un rol deosebit de important în organizarea nuntii, având în vedere faptul că reprezintă o permanentă comunicare cu lumea.
Atunci când vine vorba de planificarea și realizarea unei nunți, cuplurile au nevoie de inspirație, de opinii din partea celorlalți, de informații legate de orice detaliu în parte. Iar în acest proces încărcat de căutări platformele social media vin în ajutorul tuturor celor care își doresc o nuntă modernă de vis.
Odată cu trecerea timpului cuplurile au cunoscut modalități diferite de a organiza nunta. Marele eveniment a fost privit din unghiuri diferite de fiecare generație în parte, iar într-o epocă a tehnologiei, generația cuplurilor se bazează din ce în ce mai mult pe ajutorul internetului. Din acest motiv, folosirea platformelor social media devine punctul de pornire în demersul organizării eficiente a unui astfel de eveniment.
Desigur, există atât avantaje, cât și dezavantaje de care cuplurile trebuie să țină cont atunci când aleg să organizeze nunta cu ajutorul platformelor sociale. În cele ce urmează, îți vom împărtăși câteva dintre aspectele pro și contra care să te ajute să alegi platforma social media potrivită pentru nevoile tale.
Fotografie realizată de Gartner Studio
Organizarea nuntii utilizând social media – avantaje și dezavantaje
1. Facebook
Facebook este cea mai populară rețea socială și una din cele mai bune metode pentru a organiza o nuntă. Sunt nenumărate modalități prin care poți folosi această platformă în planificarea nunții, însă există și unele dezavantaje.
Pro: Facebook îți oferă posibilitatea de a descoperi grupuri în care cuplurile împărtășesc idei din experiențele lor, care să te inspire și să te ajute în alegerile pe care le ai de făcut. Platforma devine în acest sens un real izvor de inspirație, locul în care vei găsi o varietate de opinii cu privire la sarcinile care îți revin. În acest fel, ai acces la sfaturile practice din partea celor înscriși în grup, dar mai ales la recomandările lor privind locațiile, fotografii și alte servicii de care trebuie să ții cont.
Mai mult decât atât, poți realiza chiar tu un grup privat doar cu domnișoarele sau cavalerii de onoare, pentru a discuta detalii legate de organizarea petrecerii burlăcițelor/burlacilor.
Dacă ești nonconformist sau dacă te numeri printre cei care sunt conectați în permanență cu tehnologia, poți anunța data nunții (Save the Date) chiar pe pagina ta de Facebook. În acest fel, toți prietenii vor putea vedea că marele eveniment se apropie și își pot organiza programul în funcție de asta.
Facebook îți oferă cu adevărat șansa de a fi original. Poți renunța la invitațiile obișnuite și poți crea un grup în care să anunți ziua nunții și să-i adaugi pe toți cei care urmează să-ți fie alături. Grupul poate fi înfrumusețat cu fotografii din care să reiasă povestea voastră de iubire și cu mesaje pentru invitați.
Contra: Există totuși multe persoane care nu au încă un cont Facebook, care au renunțat între timp să mai folosească această rețea de socializare sau care pur și simplu nu sunt activi aici. Astfel că trebuie să ai în vedere și faptul că este probabil ca informațiile împărtășite de tine să nu ajungă la toți prietenii tăi. În acest sens, Facebook nu este cea mai bună alegere atunci când vine vorba de trimiterea invitaților.
Fotografie realizată de Ovidiu’s Frame Photography
2. Pinterest
Cea mai bună platformă vizuală rămâne Pinterest. Aceasta îți oferă surse nenumărate de inspirație prin imagini, în funcție de domeniul căutării tale.
Pro: În ceea ce privește organizarea unei nunți, Pinterest vine în întâmpinarea cuplurilor cu o gamă largă de idei. Nu întâmplător proiectul a fost numit „catalog de idei”. Unul dintre avantaje este acela că totul este organizat în funcţie de anumite teme. Astfel, ai acces la imagini care să te inspire pentru orice detaliu: mărturiile de nuntă, tortul, rochia de mireasă, buchetul, aranjamentele florale și multe altele. În plus, utilizatorii pot crea propriile panouri în care pot salva imagini din diferite căutări, de unde să se inspire mai târziu.
Contra: Deși este o platformă care îți permite să rămâi la curent cu tendințele în materie de nunți, dezavantajul este că nu toate ideile propuse pe Pinterest pot prinde contur în plan real. De exemplu, sunt anumite produse pe care utilizatorii le descoperă în Pinterest, dar care nu pot fi găsite ulterior în magazine.
3. Instagram
Instagram se bazează, la fel ca Pinterest, pe partea vizuală.
Pro: Fotografiile de la alte nunți reprezintă și ele o sursă de inspirație, întrucât viitorii miri pot observa tendințele, stilurile, noutățile în materie de nuntă. Astfel, Instagram este rețeaua socială de care ai nevoie atunci când vrei să te inspiri din evenimentele și trăirile altora.
De asemenea, dacă folosești hashtag-urile poți avea acces rapid la mai multe imagini legate de nuntă, iar căutările tale pot fi mai ușoare. Prin Instagram, poți urmări publicațiile revistelor de top, așa că ai sanșa de a rămâne conectat cu toate trendurile în ceea ce privește vestimentația sau tematica pentru un astfel de eveniment. De asemenea, poți urmări și conturile vânzătorilor. Astfel, poți consulta o gamă mult mai largă de servicii propuse și poți lua decizii mult mai ușor.
Contra: Instagram oferă fotografii care îi pot descuraja pe viitorii miri, pentru că acestea nu reflectă de cele mai multe ori realitatea din spatele lor. De aceea, dezavantajul platformei ar putea fi acela că oferă un sentiment fals al realității. Povestea frumoasă care reiese din fotografii nu dezvăluie și dificultatea pe care cuplurile o vor găsi în planificarea nunții.
***
Indiferent de platforma pe care o alegi pentru a te documenta și pentru a descoperi noi idei pe care să le pui în practică la propria ta nuntă, trebuie să iei în calcul și dezavantajele pe care aceasta le are. Internetul contribuie într-o oarecare măsură la organizarea nuntii tale, dar trebuie să fii atent atât la aspectele pro, cât și la cele contra ale rețelelor sociale.
Fotografie de copertă realizată de Cristian Sabău